.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آفرین ؛ آقای فرماندار
محسن گرجی

شمال نیوز : ایران را «رنگین‌کمان اقوام و مذاهب» می‌نامند به این اعتبار که در استان‌های مختلف، شاهد حضور ترک‌، کرد، لر، بلوچ، عرب و مسیحی، کلیمی و زردشتی و مسلمان اعم از شیعه و سنی هستیم که بیش از هزار سال است که در این جغرافیا، زندگی می‌کنند و همه خود را ایرانی می‌دانند.

 

در سه استان شمالی به‌ویژه گلستان هم شاهد حضور اقوام و مذاهب مختلف هستیم که هرکدام سنت‌های دینی و فرهنگی خود را دارند و لازم است مدیران در ارائه خدمت و نوع نگاه بین این اقوام و طوایف قومی، مساوات و عدالت را رعایت کنند و همه را به یک چشم ببینند. 

 

 

فرماندار ساری همزمان با روز میلاد حضرت مسیح «علی نبیّنا و آله و علیه السّلام» که برای اقلیت دینی مسیحی، هم مبدأ تاریخ میلادی است و هم مناسبتی دینی و میلاد حضرت عیسی بن مریم،  به منزل یک شهروند مسیحی رفت و ضمن تبریک این مناسبت، پای حرف و درد دل آنان نشست. 

 

 

مادر این خانواده مسیحی، مربی ورزشی و پدر خانواده نیز شهروند ساروی بود که در اثر سانحه‌ای معلول جسمی حرکتی و «ویلچرنشین» شد.

 

«محمدعلی نوبخت» در این دیدار، ضمن آرزوی سالی نو همراه با سلامت و سعادت برای همه مسیحیان استان و کشور، بر نگاه توأم با کرامت اسلام به صاحبان ادیان الهی و اهل کتاب تأکید کرد.

 

 

این اقدام فرماندار ساری باید درسی برای همه مدیران و صاحبان کرسی خدمت‌رسانی باشد به این اعتبار که همه این افراد، سرنشینان کشتی عظیمی به نام ایران هستند و تفاوت در دین و مذهب و قومیت فرع بر آن است.

 

 

همچنین داشتن چنین نگاه و نگرش کریمانه و انسانی را به مدیران اجرایی در استانی چون گلستان و دیگر شهرستان های مازندران توصیه می‌کنیم که صاحبان اقوام و قومیت‌های مختلف را در خود جای داده است.

 

 

 لازم است بر این نکته تأکید کنیم که چنین اقدامات و ابتکاراتی به حفظ شأن و ارتقای عزت نفس صاحبان ادیان و قومیت‌های مختلف کمک می‌کند و به انسجام بیشتر اجتماعی و تقویت پیوندهای انسانی و وفاق سیاسی منجر خواهد شد.

 

 

ابتکار فرماندار ساری از آنجایی برای ما اهمیت داشت و آن را موضوع این نوشتار ، قرار دادیم که که به‌خاطر نداریم طی این سال‌ها، مدیری دیگر دست به چنین اقدام ارزشمندی زده باشد.

 

همچنین لازم است دو نکته را نیز یادآور شویم، نخست این‌که اقلیت‌های دینی و مذهبی و قومیت‌های مختلف در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، دوشادوش سایر مردم در برابر دشمنان ایستادند و جنگیدند و شهیدان بسیاری نیز تقدیم وطن کردند و مقابر و مزار این شهیدان در جای‌جای این سرزمین، پاک‌ترین سند بر این حضور خالصانه است.

 

 

نکته دوم این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی ، هرساله و در آستانه میلاد حضرت مسیح، به دیدار خانواده‌ای از شهیدان مسیحی می‌روند و پای درد دل آنان می‌نشینند و لازم است همه مدیران از سلوک مدیریتی معظمٌ له، تبعیت داشته باشند .

 

 

ما نیز ضمن قدردانی ویژه از اقدام و ابتکار محمدعلی نوبخت، سالی توأم با خیر و برکت برای آحاد جامعه مسیحیان ایرانی و هم استانی های مازندرانی آرزو داریم و کامشان را شیرین می‌خواهیم و خود را در جشن و نشاط  و شادی آنان، شریک می‌دانیم همان‌گونه که آنان نیز قربان، نوروز، غدیر، و بعثت را به ما تبریک می‌گویند.   

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

رضا 12 دي 1402
صدآفرین بر دکتر نوبخت فرماندار عالم، مردمی، مجاهد و ارزشی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.